Volem ajudar-te a escriure ressenyes sobre nosaltres en un tres i no res

05 | 09 | 23
| Marca Feliu

1. El naixement de la ressenya  

El Diccionari defineix ressenya com: "comentari, generalment de curta extensió, que es fa sobre una obra literària, d'art, científica i és pública a un diari, revista o blog".

La primera ressenya de la història en una revista científica aparegué l'any 1665 quan Madame de Sablé va escriure-la al Journal des çavans. Fou sobre el llibre "Màximes" de François de la RocheFoucauld. L'opinió volia popularitzar l'escriptor, que, com a detall divertit, mai va arribar a llegir l'elogi.

 

2. Ressenyes a l'època de les xarxes: la imatge de marca en joc!

 

Avui que un autor no llegís la ressenya seria quasi impossible: se n'assabentaria per Internet, la televisió o alguna xarxa social. Precisament, l'ús d'aquestes últimes ha multiplicat el públic a qui arriben les ressenyes.

En aquest escenari les opinions dels clients poden modificar la "imatge de marca" de les empreses. Avui condicionen futures decisions de compra dels clients i, poden desfermar crisis de reputació. Aquest enllaç de la web puromarketing proporciona onze consells per aconseguir que ni tan sols s'originin o, per, minimitzar-ne l'impacte.

 

3. Fer-te fàcil la visualització de les ressenyes i que n'escriguis: una aposta que implica tot el nostre equip i ha orientat la renovació de la nostra web aquest 2023 

 

Tenir cinquanta opinions és una fita, però no té el mateix impacte en Internet que superar les quatre-centes cinquanta (com Finques Feliu). Ara bé, no ens enganyem, el treball d'animar els clients a deixar  la seva opinió sobre els nostres serveis o productes no acaba mai: com més persones escriguin sobre la teva empresa, més va disminuint l'ombra de parcialitat que persegueix a les ressenyes des de la primera la de Madame de Sablé.

A Finques Feliu, la confiança és un dels valors de la nostra marca. El camí més directe cap a ella és ser una empresa transparent. Ens ho creiem tant que, ara les opinions són integrades dins la nostra web a l'apartat del blog. Allà a la dreta dels textos hi ha:

- La nostra nota global

- Sota aquesta qualificació totes les opinions

- Les cinc darreres ben destacades.

Vols escriure'n una sobre Finques Feliu? Som-hi accedeix clicant aquest enllaç i no perdis més temps. La nostra política és clara: respondre-les totes. Dit això, aquest principi té una única excepció:  aquelles opinions on hi hagi insults explícits no seran contestades perquè el respecte és el primer

 

4. Epíleg: Sóc encara escèptic sobre les ressenyes, demostra'm encara més el seu valor

 

Acceptem el repte. Com a mínim hi ha cinc avantatges dels quals gaudeix la persona o empresa amb ressenyes:

 

a) Influeixen en la presa de decisions dels consumidors: Ho hem avançat al punt dos, moltes persones confien en les opinions d'altres clients per avaluar qualitat, fiabilitat i valor d'un producte o servei abans de comprar o contractar un servei. Les ressenyes positives  augmenten les probabilitats que els consumidors triïn els teus productes o serveis. 

 

b) Millora de la reputació en línia: La constància a l'hora d'animar clients i proveïdors a opinar sobre la marca construeix una sòlida reputació en línia. 

 

c) Retroalimentació directa dels clients: Pots obtenir informació els trets que agraden dels teus productes o serveis i identificar àrees de millora. Això incrementa la satisfacció del client i t'encamina a prendre decisions informades per al creixement de la teva empresa.

 

d) Avantatge competitiu:  Quan els clients veuen que la teva empresa té nombroses ressenyes positives, és més probable que et triïn en lloc de la competència. 

 

e) SEO i visibilitat en línia:  Apugen la posició de la teva empresa en els motors de cerca. Aquests valoren les ressenyes i la interacció dels usuaris.

A Finques Feliu, a més les ressenyes ens motiven per fer la nostra feina millor!